سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش و عصای آهنین برگیر و آنگاه درزمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی؛ تا آنکه کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
بیمه عمر

 

گاهی در لابلای نوشته های برخی از همکاران نویسنده مطالب بیمه ای این جمله با حسرت پرسیده میشود :چرا ژاپنی ها هر کدام چهار پنج بیمه نامه عمر دارند و در ایران فقط عده قلیلی بیمه نامه عمر پس اندازی میخرند؟

 

وقتی به این نوع جملات بر میخورم به خود میگویم ,چرا برخی از ما ایرانیها در تحلیل موضوعات اجتماعی -اقتصادی و فرهنگی  اینقدر سطحی نگر برخورد میکنیم و ابدا پیرامون آنها به مطالعه تحلیلی و تطبیقی  نمیپردازیم .!!!!!؟؟؟؟؟

بیمه عمر سامان

قبل از نوشتن ادامه این یادداشت لازمست بنا بر مطالعات مستمر خویش بر این نکته تاکید کنم که #بیمه های عمر اندوخته ساز در واقع پس اندازهای فردی افراد است تا در زمان کهولت سن و بازنشستگی ,فرد و خانواده وی از حقوق مستمری و سرمایه ذخیره مناسب برای یک زندگی شرافتمندانه و دارای مناعت طبع بر خوردار باشند.

 

پس اندازهایی که افراد به این روش انجام میدهند توسط شرکت های بیمه و بانکهای مرتبط به آنها در اقتصادهای سالم و توانمند مجددا برای سرمایه گذاریهای اقتصادی و پروژه های کوچک و بزرگ مورد بهره برداری قرار میگیرد و تولید ثروت برای کشورهایشان میکند ....

 

لازمه اینکه مردم یک کشوری توانایی خرید بیمه نامه های عمر پس اندازی  را داشته باشند به چندین مولفه و عامل وابسته است :

 

امنیت شغلی و ثبات پایدار درآمد تک تک افراد جامعه و موسسات شغلی  -

 

نبودن و یا در پایین ترین حد بودن تورم سالانه و طولانی مدت در یک کشور، زیرا که عامل تورم  موجب کاهش ارزش پول وپس اندازهای بیمه گذاران (مردم) نگردد.-بالاتر بودن درآمد افراد نسبت به هزینه هادر هرسال (بهره وری در کار فردی و گروهی )-بالا بودن فرهنگ اجتماعی و فرهنگی و سواد اقتصادی افراد بطوریکه تمایل به بورس بازی در زمین ،ساختمان ،ارز ،سکه ورفاه فردی و....نداشته باشند .

 

در چنین جامعه ای وقتی افراد در جوانی و میانسالی از امنیت شغلی ،درآمد ،مسکن ،اطمینان از جبران هزینه های درمان ،تحصیل فرزندان ،تفریحات و...برخوردار باشند و امید به زندگی در چنین جامعه ای بالا باشد آنگاه مازاد درآمد سالیانه خود را بجای خرید زمین و آپارتمان اضافی برای سود آوری مجدد یا سکه و ارز خارجی ، بیمه نامه های پس اندازی میخرند تا ضمن عدم ورود به مسابقه افزایش تورم و گرانی و بهم زدن تعادل اقتصادی جامعه خویش در راستای حفظ منافع ملی ،مازاد درآمد شان را به خرید بیمه های پس اندازی اختصاص میدهند تا نه تنها از سرمایه آنها خود و فرزندانشان در آتیه استفاده بهینه ببرند بلکه با سرمایه های کوچک تک تک آنها ,سرمایه های عظیم شرکت های بیمه ژاپنی بوجود آید و چرخ عظیم دومین اقتصاد بزرگ دنیا آنچنان بچرخد تا تک تک ژاپنی ها از کنار این نوع اندیشه های سترگ فردی و ملی در کمال رفاه ،آسایش ،مهربانی ،محبت و در یک کلام در کمال ,,انسانیت ,,با هم زندگی کنند.!!!!!

 

مطالعه یکصد سال قبل فرهنگ و اقتصاد ژاپن و رفتارهای امپریالیسم ژاپن در آن دوره در شرق آسیا و تغییرات عمیق فرهنگی و اجتماعی واقتصادی ژاپن بعد از وقایع و شکست خفت بار این کشور در جنگ جهانی دوم میتواند دلایل  این سیر تحولات فرهنگی و درک شرایط امروز ژاپن را برای همه روشن کند .

 

#تکاپوی جهانی 

 

به همه هموطنان و دوستان عزیزم  یکبار خواندن کتاب ,,تکاپوی جهانی ,,را پیشنهاد میکنم که در شناخت ژاپن و مردم آن بعنوان یک کشور الگوی توسعه و نقش اخلاقیات و انسانیت فردی و گروهی در گذار از فقر و عقب ماندگی پس از جنگ  تا توسعه یافته ترین کشور صنعتی دنیا بسیار کمک میکند.

خصوصا آن قسمت که ,,هوندا,,مالک کارخانجات هوندا از یتیمی،فقر کودکی خود و کشورش,از شرایط ثروتمند شدنش و رفتارش با همسر ،فرزند و 120000نفر از کارگرانش میگوید ....

از کمک های انساندوستانه به دیگران میگوید ...

 

#در آخر اینکه ,اون کلیپی که تعداد زیادی آهو از سیل به شهری ژاپنی و کنار خیابانها و مردم پناه آورده بودند و انگار میدانستند که انسانهای آنجا آنقدر مهربان هستند که کاری به آنها ندارند ،در اون کلیپ یکدنیا پیام و حرف نهفته است ،لطفا اگر پیدایش کردید یکبار دیگر با دقت ببینید ...

 

بدون شک مطالعه سیر تحولات اجتماعی فرهنگ و صنعتی  ژاپن در شش دهه گذشته درسهای بی نظیری به دیگر ملت هایی که قصد توسعه و پیشرفت دارند,میدهد.

بعد از این مطالعات آنگاه عمیقا متوجه خواهیم شد ,چرا هر ژاپنی چهار پنج بیمه پس اندازی دارد و چرا تا پنج سال پیش دومین شرکت بیمه ژاپنی 1200میلیارد دلار ذخیره ریاضی داشته است ....

(میان ماه ما تا ماه تابان -تفاوت از زمین تا آسمان است).

#برای رسیدن به قله های توسعه ,کشور و مردم عزیز ما ایران لیاقت ،هوش و فرهنگ والا و پتانسیل آنرا دارند ،فقط الگوبرداری از کشورهایی که موفق شدند لازمست .

بیمه عمر پاسارگاد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط جواد مسگری 97/1/29:: 1:21 عصر     |     () نظر