سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد وآنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
بیمه عمر

 

گاهی در لابلای نوشته های برخی از همکاران نویسنده مطالب بیمه ای این جمله با حسرت پرسیده میشود :چرا ژاپنی ها هر کدام چهار پنج بیمه نامه عمر دارند و در ایران فقط عده قلیلی بیمه نامه عمر پس اندازی میخرند؟

 

وقتی به این نوع جملات بر میخورم به خود میگویم ,چرا برخی از ما ایرانیها در تحلیل موضوعات اجتماعی -اقتصادی و فرهنگی  اینقدر سطحی نگر برخورد میکنیم و ابدا پیرامون آنها به مطالعه تحلیلی و تطبیقی  نمیپردازیم .!!!!!؟؟؟؟؟

بیمه عمر سامان

قبل از نوشتن ادامه این یادداشت لازمست بنا بر مطالعات مستمر خویش بر این نکته تاکید کنم که #بیمه های عمر اندوخته ساز در واقع پس اندازهای فردی افراد است تا در زمان کهولت سن و بازنشستگی ,فرد و خانواده وی از حقوق مستمری و سرمایه ذخیره مناسب برای یک زندگی شرافتمندانه و دارای مناعت طبع بر خوردار باشند.

 

پس اندازهایی که افراد به این روش انجام میدهند توسط شرکت های بیمه و بانکهای مرتبط به آنها در اقتصادهای سالم و توانمند مجددا برای سرمایه گذاریهای اقتصادی و پروژه های کوچک و بزرگ مورد بهره برداری قرار میگیرد و تولید ثروت برای کشورهایشان میکند ....

 

لازمه اینکه مردم یک کشوری توانایی خرید بیمه نامه های عمر پس اندازی  را داشته باشند به چندین مولفه و عامل وابسته است :

 

امنیت شغلی و ثبات پایدار درآمد تک تک افراد جامعه و موسسات شغلی  -

 

نبودن و یا در پایین ترین حد بودن تورم سالانه و طولانی مدت در یک کشور، زیرا که عامل تورم  موجب کاهش ارزش پول وپس اندازهای بیمه گذاران (مردم) نگردد.-بالاتر بودن درآمد افراد نسبت به هزینه هادر هرسال (بهره وری در کار فردی و گروهی )-بالا بودن فرهنگ اجتماعی و فرهنگی و سواد اقتصادی افراد بطوریکه تمایل به بورس بازی در زمین ،ساختمان ،ارز ،سکه ورفاه فردی و....نداشته باشند .

 

در چنین جامعه ای وقتی افراد در جوانی و میانسالی از امنیت شغلی ،درآمد ،مسکن ،اطمینان از جبران هزینه های درمان ،تحصیل فرزندان ،تفریحات و...برخوردار باشند و امید به زندگی در چنین جامعه ای بالا باشد آنگاه مازاد درآمد سالیانه خود را بجای خرید زمین و آپارتمان اضافی برای سود آوری مجدد یا سکه و ارز خارجی ، بیمه نامه های پس اندازی میخرند تا ضمن عدم ورود به مسابقه افزایش تورم و گرانی و بهم زدن تعادل اقتصادی جامعه خویش در راستای حفظ منافع ملی ،مازاد درآمد شان را به خرید بیمه های پس اندازی اختصاص میدهند تا نه تنها از سرمایه آنها خود و فرزندانشان در آتیه استفاده بهینه ببرند بلکه با سرمایه های کوچک تک تک آنها ,سرمایه های عظیم شرکت های بیمه ژاپنی بوجود آید و چرخ عظیم دومین اقتصاد بزرگ دنیا آنچنان بچرخد تا تک تک ژاپنی ها از کنار این نوع اندیشه های سترگ فردی و ملی در کمال رفاه ،آسایش ،مهربانی ،محبت و در یک کلام در کمال ,,انسانیت ,,با هم زندگی کنند.!!!!!

 

مطالعه یکصد سال قبل فرهنگ و اقتصاد ژاپن و رفتارهای امپریالیسم ژاپن در آن دوره در شرق آسیا و تغییرات عمیق فرهنگی و اجتماعی واقتصادی ژاپن بعد از وقایع و شکست خفت بار این کشور در جنگ جهانی دوم میتواند دلایل  این سیر تحولات فرهنگی و درک شرایط امروز ژاپن را برای همه روشن کند .

 

#تکاپوی جهانی 

 

به همه هموطنان و دوستان عزیزم  یکبار خواندن کتاب ,,تکاپوی جهانی ,,را پیشنهاد میکنم که در شناخت ژاپن و مردم آن بعنوان یک کشور الگوی توسعه و نقش اخلاقیات و انسانیت فردی و گروهی در گذار از فقر و عقب ماندگی پس از جنگ  تا توسعه یافته ترین کشور صنعتی دنیا بسیار کمک میکند.

خصوصا آن قسمت که ,,هوندا,,مالک کارخانجات هوندا از یتیمی،فقر کودکی خود و کشورش,از شرایط ثروتمند شدنش و رفتارش با همسر ،فرزند و 120000نفر از کارگرانش میگوید ....

از کمک های انساندوستانه به دیگران میگوید ...

 

#در آخر اینکه ,اون کلیپی که تعداد زیادی آهو از سیل به شهری ژاپنی و کنار خیابانها و مردم پناه آورده بودند و انگار میدانستند که انسانهای آنجا آنقدر مهربان هستند که کاری به آنها ندارند ،در اون کلیپ یکدنیا پیام و حرف نهفته است ،لطفا اگر پیدایش کردید یکبار دیگر با دقت ببینید ...

 

بدون شک مطالعه سیر تحولات اجتماعی فرهنگ و صنعتی  ژاپن در شش دهه گذشته درسهای بی نظیری به دیگر ملت هایی که قصد توسعه و پیشرفت دارند,میدهد.

بعد از این مطالعات آنگاه عمیقا متوجه خواهیم شد ,چرا هر ژاپنی چهار پنج بیمه پس اندازی دارد و چرا تا پنج سال پیش دومین شرکت بیمه ژاپنی 1200میلیارد دلار ذخیره ریاضی داشته است ....

(میان ماه ما تا ماه تابان -تفاوت از زمین تا آسمان است).

#برای رسیدن به قله های توسعه ,کشور و مردم عزیز ما ایران لیاقت ،هوش و فرهنگ والا و پتانسیل آنرا دارند ،فقط الگوبرداری از کشورهایی که موفق شدند لازمست .

بیمه عمر پاسارگاد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط جواد مسگری 97/1/29:: 1:21 عصر     |     () نظر

در تازه ترین رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر ایران در سال 1395 اختصاص دارد، بیمه پاسارگاد در یازدهمین سال فعالیت خود با جهشی توانست جایگاه خود را در بین شرکت های برتر کشور 21 پله بهبود بخشد.

بیمه عمر پاسارگاد

بر اساس گزارش های دریافتی، شرکت بیمه پاسارگاد با 21 پله ارتقاء، در بیستمین سال تدوین فهرست شرکت­های برتر که توسط سازمان مدیریت صنعتی برای عملکرد سال 1395 شرکت­های بزرگ ایران صورت گرفت ، رتبه 81  را کسب نمود. این شرکت از نظر میزان فروش/ درآمد با فروش 13990?0 میلیارد ریالی، رتبه خود را از 102 به 81 ارتقاء داد.

 

سازمان مدیریت صنعتی برای بیستمین سال متوالی ، فهرست شرکت های برتر کشور را براساس سال مالی 1395 با حضور مقامات، مدیران شرکت‌های برتر و صاحب نظران اقتصادی و صنعتی روز یکشنبه 29 بهمن 1396 اعلام کرد.

 

گفتنی است، بیمه پاسارگاد طی 11 سال فعالیت با بهره مندی از شبکه گسترده فروش ، کارشناسان متخصص و کارآزموده صنعت بیمه در سراسر کشور در بیش از 15 مدیریت منطقه، 81 شعبه ، 2400 نمایندگی فعال و 14000 نماینده فروش بیمه عمر و تأمین آتیه ، توانسته است به این مهم دست یابد.

بیمه عمر سامان

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط جواد مسگری 97/1/22:: 1:21 عصر     |     () نظر